دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardمدیرعامل آژانس بادکوبه: تبلیغات تلوزیونی میزان اعتماد مخاطب به برند را ۵۸ درصد افزایش میدهد – دیام برد
[ad_1]
زمان مطالعه: 3 دقایق
مدیر عامل آژانس بادکوبه در دومین رویداد NexUp گفت: “هنوز 34 درصد از مخاطبان تماشا را انتخاب می کنند.” وی خاطرنشان کرد: تلویزیون به دلیل قابلیت اطمینان و هزینه کمتر همچنان بستر مناسبی برای تبلیغات است.
در 24 اردیبهشت، مرکز همایش های تلویزیون و صدا و سیما میزبان دومین رویداد اختصاصی NexUp با موضوع تحول تبلیغات با تاکید بر محتوا بود. امین قوام قدری، مدیرعامل آژانس بادکوبه در تشریح اهمیت پیامرسانی تجاری در این رویداد گفت: شعار ما در بادکوبه ارائه راهکارهایی برای شکلدهی و هدفگذاری و البته عملکرد تبلیغاتی است او گفت: «دادههای Google Trend در سال 2022 نشان میدهد، میزان جستجوی مارکها در گوگل مستقیماً با میزان تبلیغات آنها در تلویزیون مرتبط است، زیرا تلویزیون هنوز یک راه خوب برای برقراری ارتباط با افراد بزرگ است.» جامعه”.
تجارت آنلاین 19 درصد از بودجه تبلیغات تلویزیونی جهانی را تشکیل می دهد
به گفته مدیرعامل بادکوبه، همچنان قابل اعتماد بودن، ماندگاری بالا و هزینه کم از مهم ترین ویژگی های تبلیغات تلویزیونی محسوب می شود. وی همچنین گفت: «طبق تبلیغات نیلسن، در سال 2022 کسب و کارهای آنلاینی که عملکرد آنها قابل اندازه گیری است، 19 درصد از آنها را تشکیل می دهند. بودجه صرف شده در آنها دنیای تبلیغات تلویزیونی را در اختیار گرفتند. همچنین، در سطح جهانی، 62 درصد از برندهایی که به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند، از تلویزیون برای تبلیغات استفاده می کنند تا بتوانند به سرعت رشد کنند.
بر اساس شاخص اعتماد قوام قدری، 37 درصد بزرگسالان و 38 درصد افراد 16 تا 34 ساله بیشترین اعتماد را به تبلیغات تلویزیونی دارند. از آنجایی که بسیاری از مردم فکر می کنند تبلیغات تلویزیونی گران تر است، بیشتر به آن اعتماد می کنند. مدیر عامل بادکوب با اشاره به اینکه انتقال احساسات و عواطف یکی از مهمترین ویژگی های انسانی است، تصریح کرد: تلویزیون یکی از بهترین راه ها برای انتقال داستان ها و احساسات برند است. وی درباره این آمار نیز گفت: 58 درصد احساسات، 62 درصد سرگرمی و 54 درصد احساس عشق از طریق تلویزیون منتقل می شود در نتیجه تلویزیون نقش موثری در برندسازی دارد وی با بیان اینکه تبلیغات در شبکه های اجتماعی تاثیر کوتاه مدت دارد، گفت: تبلیغات تلویزیونی بلندمدت هستند و سال ها بعد در خاطرات می مانند.
بازدهی بالاتر با تبلیغات تلویزیونی
او همچنین درباره مزایای دیگر تبلیغات تلویزیونی گفت: برندهایی که تلویزیون را به عنوان رسانه اصلی خود انتخاب کردند، 20 درصد در تبلیغات آنلاین و 31 درصد در رسانه های اجتماعی عملکرد بالاتری داشتند. وی خاطرنشان کرد: تبلیغات تلویزیونی می تواند در هزینه تبلیغات در رسانه های دیگر صرفه جویی کند. به طور کلی، تلویزیون شما 43٪ کیفیت بهتر، 50٪ غنی تر و 58٪ قابل اعتمادتر نمایش می دهد.
مدیر عامل بادکوبه با اشاره به اینکه بیشتر جوانان به تبلیغات در شبکه های اجتماعی علاقه مند هستند، گفت: در این شرایط باید سه ضلع مثلث تبلیغات تلویزیونی را در نظر بگیریم که اولین آن برندها و مسئولان آن ها هستند ، و درک خود سازمان صدا و سیما به عنوان قانونگذار دو ضلع دیگر مثلث تبلیغاتی هستند. وی خاطرنشان کرد: این سه کشور باید همیشه تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، آژانس های تبلیغاتی راه حل های منحصر به فردی را برای استفاده بهتر از تبلیغات تلویزیونی به برندها ارائه می دهند. برندها باید آژانس ها و تلویزیون را هم همراهی کنند چرا که قانونگذار باید راه را آسان کند. او همچنین توضیح داد: «آژانسها باید جریان نقدینگی را بررسی کنند و شرکتی را که جریان نقدی ندارد مجبور به تبلیغات گرانقیمت نکنند. صدا و سیما و مراکز تحقیقاتی نیز باید اطلاعات لازم را در اختیار برندها قرار دهند.
به گفته مدیر عامل بادکوبه باید برنامه های یکپارچه برای برندها ترتیب داده شود. زیرا همه چیز قابل مشاهده نیست و شاخص های رشد دیگری نیز وجود دارد که تلویزیون به راحتی می تواند ایجاد کند. وی از صداوسیما خواست با دنیای آنلاین زاویه نداشته باشد و از ظرفیت آن استفاده کند. علاوه بر این، برای اندازه گیری برنامه ها به داده هایی نیاز است که به عملکرد بهتر آژانس ها نیز کمک می کند و این وظیفه صداوسیما است که این داده ها را در اختیار آژانس ها قرار دهد.
[ad_2]